Experimentum
Crucis

WANG JINGYUN


(Neijiang  -  CHN  1996)

vive e lavora a Venezia - IT
lives and works in Venice - IT




The sky is full of dust - 2024

scrittura a inchiostro su carta
20,9x30,9


The sky is full of dust - 2024

ink writing on paper
20,9x30,9

Grey curled hedgehog - 2024

scrittura a inchiostro su carta
20,9x30,9

Grey curled hedgehog - 2024

ink writing on paper
20,9x30,9

It was here a longtime ago - 2024

scrittura a inchiostro su carta
20,9x30,9

It was here a longtime ago  -
2024

ink writing on paper
20,9x30,9



 

Wang  JingYun ha conseguito un master in NTA (Nuove Tecniche d’Arte) presso l’Accademia di Belle Arti di Venezia. Nel 2021 è risultato vincitore nella categoria poesia visiva del concorso Artefici del nostro tempo del Comune di Venezia e nel 2022 si è classificato primo nella disciplina design del vetro. Nelle sue opere sviluppa una narrazione metaforica e apparentemente evanescente, sfumando i confini tra concetti, immagini e materia. Esplora il dilemma del tempo, la natura contraddittoria della vita quotidiana e l’inevitabilità della morte, esprimendo un’ossessione per la fragilità e la fine delle cose. Presentata in modo poetico ed emotivo, la sua ricerca ammonta a una raccolta di frammenti di realtà, di esperienza individuale, di ambiente e di tempo, ottenuta estraendo nuove storie e significati da prodotti facilmente reperibili, da detriti industriali o elementi naturali. Sue installazioni crossmediali e di poesia sperimentale  sono esposte in Cina, Francia, Spagna, Italia, Grecia, Corea del Sud.

courtesy Marina Bastianello Gallery Venezia
https://www.marinabastianellogallery.com


︎


The artist got a master in New Art Techniques at the Venise Academy of Fine arts and won the prize for visual poetry of the Artefici del nostro Tempo competition by the City of Venice. In 2022, he was awarded the first rank in the glass design discipline. His works pursue a metaphoric and seemingly evanescent narration by blurring boundaries among concepts, images, and matter. He explores today’s dilemmas as well as the contradictions of daily life and the unavoidability of death, driven by an obsession for life fragility and the perishability of all things. Emotional and poetic, his research amounts to a collection of fragments of reality, of individual experiences, of time and context, and points to the extraction of new tales and meaning from industrial debris or natural elements. His cross-medial installations and experimental poems are shown in China, France, Spain, Italy, Greece, South Corea.

courtesy Marina Bastianello Gallery, Venice
https://www.marinabastianellogallery.com